Co je cílem?
Hlavním cílem systému udělování marketingové značky je zvýšit atraktivitu Ekoregionu Úhlava, přispět k zachování neporušeného životního prostředí a ke zlepšení ekonomické situace podporou ubytovacích a stravovacích zařízení na území mikroregionu Úhlava.
Marketingová značka Ekoregionu Úhlava od roku 2004
Marketingová značka Ekoregionu Úhlava byla založena v roce 2004. V rámci projektu bylo vytvořeno logo, webové stránky (jejichž aktualizace proběhla v roce 2010), systém hodnocení a kontroly uživatelů značky, informační tiskoviny a publikace, byly uspořádány informační semináře na témata z oblasti ochrany životního prostředí a setkání v Ekoregionu Úhlava.
Snahou je systém marketingové značky průběžně aktualizovat a obohacovat dle stávající situace v turistickém ruchu v regionu a dle nových zjištění z oboru ekologie a ochrana životního prostředí. Vše probíhá za spolupráce se samotnými uživateli značky.
Uživateli marketingové značky jsou
vybraná stravovací a ubytovací zařízení (popř. i další zařízení nabízející služby v cestovním ruchu), která návštěvníkům zaručují požadovanou kvalitu služeb a jejich provoz je šetrný k životnímu prostředí.
Značka tedy slouží jako
garant kvality, ohodnocuje nadstandardní nabídku zařízení, jež je jejím uživatelem. Návštěvník se bude moci spolehnout na to, že v zařízeních, které jsou Marketingovou značkou Ekoregionu Úhlava označeny, obdrží kvalitní služby. Provozovatelé těchto zařízení zároveň dodržují podmínky ekologicky šetrného provozu (snaží se zlepšovat ekologickou účinnost provozu budovy a zapojují se do osvěty v oblasti ochrany životního prostředí). To znamená, že každý, kdo navštíví tato zařízení, podpoří zachování kvalitního životního prostředí na Šumavě.
Jaké má uživatel značky povinnosti?
- Dodržovat ekologické a kvalitativní standardy, které uvádí dotazník pro uživatele marketingové značky, těmito jsou:
Ekologické standardy pro všechny typy držitelů marketingové značky:
- Třídění odpadu
- Šetrné nakládání s energiemi – evidence spotřeby elektřiny a vody
- Šetrné nakládání s odpadními vodami
Kvalitativní standardy pro pensiony s restaurací a pro restaurační zařízení:
- Jídelní lístek v cizím jazyce (nj nebo aj)
- Částečný nekuřácký provoz
- Nabídka min. jednoho tradičního šumavského pokrmu
Kvalitativní standardy pro pensiony:
- Ubytovací řád v cizím jazyce (nj nebo aj)
- Částečný nekuřácký provoz
- Nabídka informací o některých šumavských tradicích nebo o šumavských produktech
- Prezentovat Marketingovou značku Ekoregionu Úhlava v tištěných, elektronických médiích a v samotném zařízení
- Snažit se zlepšovat ekologickou účinnost provozu budovy
- Zapojovat se do osvěty v oblasti ochrany životního prostředí
Jaké má uživatel značky výhody?
- Uživateli bude poskytnuta marketingová značka do bezplatného užívání (a s tím i veškeré prezentační tiskoviny a materiály o marketingové značce)
- Poskytovatel značky bude všechny její držitele prezentovat na dostupných webových stránkách a v tištěných informačních materiálech a tyto materiály bude distribuovat do České republiky a Bavorska
- Uživatel marketingové značky bude v případě zájmu informován o aktualitách z oboru ekologie a ochrana životního prostředí, které souvisejí s jeho zařízením
- Uživateli bude poskytovatel dodávat informační materiály pro návštěvníky
- A další (dle dohody a požadavků uživatelů značky)
Kdo má systém marketingové značky na starosti?
Nositelem projektu marketingové značky je MAS Ekoregion Úhlava o.s.
Informace o koordinátorovi projektu, kontakty pro Vaše dotazy a připomínky:
- koordinátor projektu Marketingová značka Ekoregionu Úhlava: Monika Ženíšková, e-mail: monika.zeniskova@ekoregion-uhlava.cz, Tel.: 775 760 349